"SOLVIT - o solutie pentru problemele transfrontaliere"
 

 

Ce este SOLVIT?
 

SOLVIT este un program european, de cooperare administrativa, destinat rezolvarii, rapid (10 saptamani) si gratuit, a problemelor legate de aplicarea necorespunzatoare a dreptului comunitar privind Piata Interna.
La nivelul fiecarui stat membru UE si Norvegia, Islanda si Liechtenstein exista cate un Centru SOLVIT.

Principalele domenii in care SOLVIT poate interveni:
* recunoasterea calificarilor profesionale si a diplomelor
* accesul la educatie
* dreptul la rezidenta
* dreptul de vot
* dreptul de a desfasura o activitate independenta
* securitate sociala
* drepturile angajatilor
* permise de conducere
* inregistrarea vehiculelor
* libera circulatie a serviciilor si capitalurilor
* accesul produselor pe piata
* impozitare si recuperari de TVA
* achizitii publice 

Principalele grupuri tinta ale programului SOLVIT

* firme (in special IMM-uri) care desfasoara activitati economice ce au legatura cu alte state UE/SEE;
* cetateni cu drept de munca in alte state UE/SEE sau care desfasoara activitati independente;
* tinerii (studenti, masteranzi, doctoranzi) care doresc sa-si continue studiile intr-o tara membra UE/SEE;
* persoanele care au dobandit drepturi de securitate sociala in urma desfasurarii activitatii intr-un stat membru UE/SEE si persoanele care beneficiaza de servicii medicale intr-un stat membru UE/SEE;
* mass-media 

Modul de lucru

 

Daca un cetatean (sau firma) al unui stat membru intampina probleme, in unul din domeniile mai sus mentionate, pe teritoriul altui stat membru, si nu a fost initiata o actiune in justitie in cazul respectiv, atunci el poate adresa o solicitare on-line (sau prin posta ) Centrului SOLVIT de origine care va analiza temeinicia cazului si va contacta Centrul SOLVIT din statul in care a aparut problema. Acesta din urma, in termen de 7 zile, confirma Centrului SOLVIT de origine acceptarea sau nu a dosarului respectiv. (Obs : Centrul de origine este Centrul din statul membru cu care petentul prezintă o legătură administrativă)

In cazul acceptarii, sunt contactate apoi autoritatile publice nationale pentru negocierea unei solutii in cazul respectiv. Solutia negociata este apoi transmisa Centrului SOLVIT de origine care, la randul sau, informeaza aplicantul. In acelasi timp, cazul respectiv este introdus in baza de date SOLVIT.

In cazul refuzului de preluare a cazului, aplicantului i se comunica motivul refuzului.

Aplicantul, in cazul in care nu este multumit cu solutia SOLVIT, are deschise, in continuare, caile actiunii in justitie.

Mai multe informatii despre programul European SOLVIT si Centrul SOLVIT din Romania, precum si despre modul in care acesta va poate ajuta in solutionarea problemelor dumneavoastra puteti afla accesand site-ul web al Comisiei Europeane/ Piata Interna :
 

http://ec.europa.eu/solvit/site/index_ro.htm