Managementul calitatii
Anunturi licitații, închirieri, concesiuni
!!!AVERTIZĂRI/ATENŢIONĂRI
Control intern managerial
GHID COMPORTARE CUTREMUR
Consiliul Local

9.ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE LA DOBÂNDIREA CETĂŢENIEI ROMÂNE

 

       Persoanele care au dobândit/redobândit cetăţenia română depun cererea pentru eliberarea primului act de identitate personal la S.P.C.L.E.P.  pe raza căruia locuiesc, unde prezintă următoarele documente:
          Cererea pentru eliberarea actului de identitate reprezintă un formular tip (de la ghişeu) şi se semnează de solicitant în prezenţa lucrătorului Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor.

1. certificatul de cetăţenie română eliberat de Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate în original si două copii;
2. certificatul de naştere românesc în original şi copie;
3. certificatul de căsătorie românesc, în cazul persoanelor căsătorite în original şi copie;
4. certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitiva/ irevocabila, după caz, original si copie; in cazul in care cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil si, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; in cazul modificărilor intervenite in străinătate cu privire la datele de stare civila, solicitantul actului de identitate prezinta certificatul de naştere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate care sa dovedească statutul civil si numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate, în original şi copie;
5. certificatele de naştere româneşti ale copiilor cu vârstă de până la 14 ani, în original si copie;
6. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu în original şi copie (sau extras de carte funciară emis cu cel mult 30 zile înainte de data depunerii cererii);
7. un document cu fotografie cu care solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: paşaport, permis de conducere, act de identitate străin, în original şi copie;
8. permisul de şedere eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, în original şi copie după caz;
9. chitanţa de 7 lei reprezentând contravaloarea cărţii de identitate achitată la  Direcţia Impozite şi Taxe Locale Dorohoi sau on-line pe www.ghişeul.ro caz în care se va lista şi anexa dovada plăţii.


Precizări:

1. Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este necesară prezenţa găzduitorului (proprietarul spaţiului de locuit) care va prezenta actul de proprietate (original şi copie) şi actul de identitate;
2. În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor din România, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în faţa poliţistului de ordine publică din cadrul unităţii de poliţie pe a cărei rază teritorială este situat imobilul, pentru mediul rural (în situaţia în care proprietarul imobilului este persoana nedeplasabilă);
3. La eliberarea actului de identitate, solicitantul va preda permisul de şedere eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, pentru a fi remis imitentului,împreuna cu una dintre copiile certificatului de cetăţenie română.

Ultima actualizare (Luni, 27 Martie 2023)

 
Căutare
“Cross-border Environmentally Friendly Transport Development” ("Dezvoltarea transfrontaliera a transportului prietenos mediului"), cod: 1HARD/3.1/11
Jurisprudența CEDO
SOLVIT- soluții la problemele legate de drepturile dvs europene
Protectia datelor cu caracter personal
MONITORUL OFICIAL LOCAL
Oferte vânzare teren
Proiect transfrontalier Dorohoi-Edinet-Briceni
CONECT – Catalogul Organizațiilor Neguvernamentale pentru Evidență, Consultare și Transparență