Managementul calitatii
Anunturi licitații, închirieri, concesiuni
!!!AVERTIZĂRI/ATENŢIONĂRI
Control intern managerial
GHID COMPORTARE CUTREMUR
Consiliul Local

 

3.ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTIATE LA: EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABITATE,MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILĂ, ANULAREA DOCUMENTENTULUI, SCHIMBAREA SEXULUI SAU A FIZIONOMIEI

 

Documente necesare:

   Cererea pentru eliberarea actului de identitate reprezintă un formular tip (de la ghişeu) şi se semnează de solicitant în prezenţa lucrătorului Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor.

1. actul de identitate şi cartea de alegător după caz;
2. certificatul de naştere în original şi copie;
3. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor în original şi copie;
4. certificatul/ hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original şi copie;
5. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu în original şi copie (sau extras de carte funciară emis cu cel mult 30 zile înainte de data depunerii cererii);
6.chitanţa de 7 lei reprezentând contravaloarea cărţii de identitate achitată la  Direcţia Impozite şi Taxe Locale Dorohoi sau on-line pe www.ghişeul.ro caz în care se va lista şi anexa dovada plăţii. 
Precizări:
1. Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este necesară prezenţa găzduitorului (proprietarul spaţiului de locuit) care va prezenta actul de proprietate (original şi copie) şi actul de identitate;
2. În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor din România, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în faţa poliţistului de ordine publică din cadrul unităţii de poliţie pe a cărei rază teritorială este situat imobilul, pentru mediul rural (în situaţia în care proprietarul imobilului este persoana nedeplasabilă);
3. În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotarârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă în original şi copie;
4. În situaţia în care solicitantul actului de identitate se află temporar în străinătate, depunerea cererii sau, după caz, înmânarea actului de identitate se poate face şi pe bază de procură specială obţinută de la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv;
5. Procura trebuie să aibă aplicată fotografia solicitantului şi să fie certificată cu timbrul sec al misiunii diplomatice sau oficiului consular respectiv; la procură se ataşează o fotografie identică cu cea care a fost aplicată pe aceasta;
6. În cuprinsul procurii speciale trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberată, respectiv depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate şi/sau ridicarea actului de identitate, precum şi motivul eliberării acesteia(expirare, pierdere, schimbare domiciliu, etc.);
7. Persoana împuternicită se va prezenta la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor cu procura specială împreună cu documentele solicitantului şi documentele enumerate mai sus.

Ultima actualizare (Luni, 27 Martie 2023)

 
Căutare
“Cross-border Environmentally Friendly Transport Development” ("Dezvoltarea transfrontaliera a transportului prietenos mediului"), cod: 1HARD/3.1/11
Jurisprudența CEDO
SOLVIT- soluții la problemele legate de drepturile dvs europene
Protectia datelor cu caracter personal
MONITORUL OFICIAL LOCAL
Oferte vânzare teren
Proiect transfrontalier Dorohoi-Edinet-Briceni
CONECT – Catalogul Organizațiilor Neguvernamentale pentru Evidență, Consultare și Transparență