Alegeri Prezidențiale 2025
Managementul calitatii
Anunturi licitații, închirieri, concesiuni
!!!AVERTIZĂRI/ATENŢIONĂRI
Control intern managerial
GHID COMPORTARE CUTREMUR
Consiliul Local
Fondul pentru modernizare

8.ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA SCHIMBAREA DOMICILIULUI DIN STRĂINĂTATE ÎN ROMÂNIA
 

     Cetăţenii români cu domiciliul în străinătate care doresc sa îşi schimbe domiciliul în România se prezintă personal la S.P.C.L.E.P. pe raza căruia locuiesc, unde prezintă următoarele documente:
    Cererea pentru eliberarea actului de identitate reprezintă un formular tip (de la ghişeu) şi se semnează de solicitant în prezenţa lucrătorului Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor.

1. paşaportul românesc valabil sau expirat cu menţionarea statului de domiciliu în original şi copia filei conţinând datele personale,sau certificatul de cetăţenie română,original şi copie.

2. actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine, în original şi copie;

3.certificatul de naştere în original şi copie;
4. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor în original şi copie;
5. certificatul/ hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original şi copie;  
6. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, în original si copie;
7. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu în original şi copie (sau extras de carte funciară emis cu cel mult 30 zile înainte de data depunerii cererii);
8. chitanţa de 7 lei reprezentând contravaloarea cărţii de identitate achitată la  Direcţia Impozite şi Taxe Locale Dorohoi sau on-line pe www.ghişeul.ro caz în care se va lista şi anexa dovada plăţii.

Precizări:

1. Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este necesară prezenţa găzduitorului (proprietarul spaţiului de locuit) care va prezenta actul de proprietate (original şi copie) şi actul de identitate;
2. În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor din România, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în faţa poliţistului de ordine publică din cadrul unităţii de poliţie pe a cărei rază teritorială este situat imobilul, pentru mediul rural (în situaţia în care proprietarul imobilului este persoana nedeplasabilă);
3. Certificatele de stare civilă prezentate de solicitant trebuie să fie emise de oficiile de stare civilă române sau de Misiunea Diplomatică ori Oficiul Consular al României din străinătate.
4. Solicitanţii a căror naştere sau căsătorie nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă române vor solicita transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate, atât pentru ei, cât şi pentru copiii minori;
5. În situaţia în care numai unul dintre părinţi îşi schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copiii minori, este necesar consimţământul celuilalt părinte, dat in formă autentică la notarul public, sau copia hotărârii judecătoreşti prin care copiii au fost încredinţaţi părintelui care îşi schimbă domiciliul în România, situaţie în care se depune copie a hotărârii judecătoreşti rămase definitivă/irevocabilă, învestită cu formula executorie;
6. La data înmânării actului de identitate, lucrătorul S.P.C.L.E.P. anulează paşaportul titularului cu menţionarea ţării de domiciliu şi, după caz, paşapoartele copiilor, pe care le restituie solicitantului.

Ultima actualizare (Luni, 27 Martie 2023)

 
Căutare
“Cross-border Environmentally Friendly Transport Development” ("Dezvoltarea transfrontaliera a transportului prietenos mediului"), cod: 1HARD/3.1/11
Jurisprudența CEDO
SOLVIT- soluții la problemele legate de drepturile dvs europene
Protectia datelor cu caracter personal
MONITORUL OFICIAL LOCAL
Oferte vânzare teren
Proiect transfrontalier Dorohoi-Edinet-Briceni
CONECT – Catalogul Organizațiilor Neguvernamentale pentru Evidență, Consultare și Transparență